سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نام خدا

اللهم رب النور العظیم ورب الکرسی الرفیع ورب البحر المسجور ومنزل التوراة والإنجیل والزبور ورب الظل والحرور ومنزل القرآن العظیم

بارخدایا؛ ای پروردگار نور بزرگ و پروردگار جایگاه بلند و ربّ دریای جوشان و فرو فرستنده تورات و انجیل و زبور و پروردگار سایة خشک و باد گرم و نازل کنندة قرآن بزرگ و...

رب : رهبری کننده -  پرورش دهنده -  جمع آوری کننده - مالک –اصلاح کننده – خوب پرورش دهنده – آقا – صاحب – از اسامی خداوند متعال است .

نور : روشنائی – روشن کننده – بیان کننده .

عظیم : بزرگ – قابل تعظیم

کرسی : تخت – صندلی –مرکز اقامت – تخت پادشاهی .

مسجور :آرام ومملو –پر

ظل :سایه – عزت نفس –بلندی نظر – رفاه و آسایش

حرور : باد گرم – آفتاب – آتش

 

دعای عهد :‌

عهد را خود شرایطی است برای رسیدن، تنها خواندن سودی ندهد که دانای بی عمل را سودی نیست تا آماده نشویم خواندن یک دعا چه سودی دارد ؟

این دعا چه می گوید که هر کس چهل روز آن را بخواند یار امام معصوم می شود ؟ اصل شرط یار امام معصوم شدن مگر به همین سادگی است ؟

 باید از همه اصول وفروع دین بگذری وبه یقین اصول وفروع برسی تا دانسته ها به عمل در آید و به اصلاح برسی تا توان رسیدن به مصلح هدیه دهند وحال این ما و چهل روز دعای عهد .

شرط اول قبول توحید ، توحید آنچنان که ایمان آوری جز او نیست وتوانا تر از او موجود نیست ، وقتی ایمان آوردی او را بر هر چیز اولویت می دهی و آیا این انسان گناه می کند ؟ یا جرات گناه در برابر ربی را دارد که صاحب نور و کرسی است و آفریننده باد و دریا وافتاب ؟‌ وآیا این چنین آدم شایسته همراهمی با امام معصوم نمی باشد ؟

توجه به اصل نبوت  در سیر تاریخی خود پیامبران صاحب تورات و انجیل و قرآن که تا به  اینان نرسی به امام نمی رسی ،‌ وقتی به نبوت یقین پیدا کنی راهت عملت فکرت می شود رسول و وقتی شدی مرید رسول وسیره او شایسته این یاری نخواهی بود ؟

واعتقاد به قرآن و اینکه صاحبش رب عظیم است و کلام انسانی نیست وچراغی است برای هدایت و وقتی چراغی چون قرآن داریم آیا می شود با عمل به آن از یاران امام معصوم نبود ؟ که این دو جدائی ناپذیرند و امام معصوم می آید برای تفسیر این قرآن ...

دعای عهد روز اول

توحید است که می رساند انسان را به توکلی زیبا با آرامشی که به مادر موسی داده شد تا کودک به آب بیندازد ... می رساند به ابراهیم در رفتن به آتش ... به حسین (ع) در صحرای کربلا به ...

نبوت است که می رساند به سفینه نجات ... به هدایت

قرآن است که می رساند ما را به صاحب قران به مرضی نظر او به رضی الله

این دعای عهد است در روز اول ...

 

 


نوشته شده در  چهارشنبه 87/4/19ساعت  9:12 صبح  توسط رویا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
هفتمین قدم
قدم ششم
قدم پنجم
قدم چهارم
سومین قدم
قدم دوم
اولین قدم
دعای عهد
[عناوین آرشیوشده]